Warunki pracy generujące duże ryzyko wystąpienia wypadków, postawiły kierownictwo firmy wobec konieczności podjęcia szeregu działań mających na celu zapewnienie pracownikom maksimum bezpieczeństwa.
Czynnikiem ryzyka, powodującym statystycznie najwięcej wypadków jest zagrożenie zdarzeniami komunikacyjnymi. Maszty rozmieszczone są nierzadko w trudnym terenie. By do nich dotrzeć (także podczas występowania różnorodnych trudnych warunków atmosferycznych), pracownicy poruszają się drogami górskimi, leśnymi, bocznymi – zapomnianymi przez drogowców. Na szczęście nieliczne wypadki, do których tam dochodziło, kończyły się z reguły niewielkimi urazami i klasyfikowane były jako lekkie.
Ażeby rozwinąć umiejętności jazdy w trudnych warunkach, w firmie prowadzone są dwa rodzaje szkoleń dla użytkowników samochodów. Pierwsze – to doskonalenie techniki jazdy na torach wyścigowych pod Kielcami i w Poznaniu, prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów. Trenowane są tam takie umiejętności, jak wychodzenie z poślizgu, awaryjne hamowanie itd. Dotychczas szkolenie objęło 60% – 90% pracowników z grup technicznych oraz ok. 50% innych pracowników użytkujących samochody służbowe – administratorów budynków, przedstawicieli handlowych. Drugie szkolenie – z technik bezpiecznej jazdy offroadowej – wprowadzono dla pracowników z regionów górskich. Na razie przeszkolono ok. 30% załogi z tych regionów, lecz odsetek ten będzie stopniowo wzrastać. Dodatkowo pracownicy zostali wyposażeni w bezprzewodowe zestawy słuchawkowe.
Systematycznie wysyłane są im najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa drogowego – przypominające np. o przygotowaniu auta i o zasadach bezpiecznej jazdy samochodem w różnych warunkach.
Gdy pracownik dotrze do masztu lub innych urządzeń telekomunikacyjnych może przystąpić do właściwej pracy. Wykonywana jest ona na wysokości (nawet znacznej wysokości – maszty na terenach nizinnych mają często ponad 300 metrów wysokości, te w terenach górskich są niższe, ale znajdują się na szczytach górskich, najwyżej położona stacja jest na Kasprowym Wierchu). W ciągu kilkunastu ostatnich lat nie było przypadku typowego upadku z wysokości – odpadnięcia od masztu. Natomiast miały miejsce inne wypadki związane z pracą na wysokości – poślizgnięcie, kontuzja podczas schodzenia i przemieszczania się na obiektach – np. nieprawidłowe postawienie nogi skutkujące zwichnięciem.
DZIĘKUJEMY ŻE JESTEŚ Z NAMI!
Zainteresował Cię ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi !
Ponad 1 miliard dol. tygodniowo amerykańskich pracodawców kosztują wypadki
5,9 wypadków na 100 osób. Amazon zastąpi pracowników autonomicznymi robotami
O jedną czwartą wypadków mniej w polskich firmach w 2020 roku. Przez pandemię
Kto będzie odpowiadał za bezpieczeństwo pracowników zdalnych?
Pracownik zginął na skutek eksplozji, do której doszło podczas pompowania opony wózka widłowego
Wartość bezpieczeństwa i higieny pracy oraz koszty społeczne urazów i chorób związanych z pracą