Dołącz do nas

dobre praktyki

Pracownicy na Play Station uczyli się o bhp


Kompania Piwowarskia, dla której priorytetem jest bezpieczeństwo pracowników, postanowiła wzmocnić komunikację kwestii dotyczących bhp w browarach, organizując kampanię informacyjną wykorzystującą między innymi konsolę PlayStation.

Kampania informacyjna „BHP przestrzegam – wypadkom nie ulegam” została skierowana do pracowników pionu produkcyjnego we wszystkich trzech browarach należących do Kompanii Piwowarskiej. Wśród jej adresatów nie było pracowników biurowych, ale do nich adresowana była jedna z wcześniejszych akcji, podczas której prezentowano na linijkach zestaw ćwiczeń rozluźniających.
Już wstęp do kampanii był nietypowy, bowiem zorganizowano konkurs dla pracowników na samą jej nazwę. W takiej niekonwencjonalnej, nieco zabawnej i lekkiej formie jest też utrzymany kolejny etap.

– Waga bhp w naszej firmie jest ogromna. Komunikacja tematów związanych z bezpieczeństwem pracy wymaga nie tylko konsekwencji, ale i inwencji. Po to, by jeszcze mocniej przyciągnąć uwagę pracowników, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kilku nieszablonowych działań – mówi Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. ochrony środowiska i bhp w Kompanii Piwowarskiej.

Chcesz usłyszeć „kocham cię”? Dbaj o słuch!

Zakłady produkcyjne, których pracownicy byli adresatami półrocznej kampanii, charakteryzują się specyficznym zestawem procedur i regulacji (na ok. 3300 pracowników KP, w browarach pracuje ok. 1300 osób, w tym ponad 900 na zmiany).

Dlatego każdy z 6 przekazów (inny w poszczególnych miesiącach) dotyczył zagadnień priorytetowych w danej chwili: oznakowania pojemników zawierających substancje chemiczne, wypadków na śliskich nawierzchniach, używania ochron indywidualnych - okularów, butów i rękawic ochronnych oraz wkładek do uszu. Podczas ich doboru kierowano się wagą zagrożenia oraz tym, jak dużej grupy pracowników dotyczy.

Zagadnienia komunikowano w sposób przyciągający uwagę i z humorem. Przykładowo, w przypadku używania nieoznakowanych pojemników z substancjami chemicznymi były to plakaty, mailing oraz konkurs na wewnętrznym portalu dla pracowników. Na plakatach widniała cukiernica z podpisem: „Nigdy nie używaj nieoznakowanych pojemników”.
Dodatkowo w stołówkach oraz kuchniach pracowniczych (mają do nich dostęp również pracownicy firm podwykonawczych) pojawiły się dwie cukiernice identyczne do tych z plakatów. Nasypano do nich bardzo podobnie wyglądające cukier i sól oraz dołączono podkładki z napisem: „W jednej cukiernicy jest cukier, w drugiej sól. Zaryzykujesz?”.

Hidden Content

DZIĘKUJEMY ŻE JESTEŚ Z NAMI!

Podobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi !