Dołącz do nas

Flesz

Praca odbiera nam głos? Coraz więcej zawodów jest w grupie ryzyka


Chrypa, uczucie zaciskania w gardle, głos szybko nam się męczy, nie jesteśmy wstanie zapanować nad odpowiednim tembrem głosu i jego wysokością – to dolegliwości, których nie można lekceważyć. Mogą one oznaczać, że coś złego dzieje się z naszym głosem.

- Problem z głosem może pojawić się u każdej osoby. Oczywiście predysponowane są osoby, które przede wszystkim posługują się głosem zawodowo ale również te, które mówią dużo – przestrzegał w wypowiedzi dla newsrm.tv dr n.med. Paweł Szwedowicz, specjalista otorynolaryngolog, chirurg głowy i szyi, Optimum Klinika Głowy i Szyi i dodaje. – W zapobieganiu problemów z głosem najważniejsza jest profilaktyka. Osoby zawodowo posługujące się głosem powinny mieć wcześniej wykonane badania. - podkreślał dr Szwedowicz.

W dzisiejszym świecie wszechobecnej komunikacji, głos stanowi jedno z głównych, bądź główne narzędzie pracy w 80-90% zawodów. Coraz więcej osób pracujących głosem odczuwa dolegliwość. Problem nie dotyczy już tylko nauczycieli, ale także przedstawicieli handlowych, pracowników infolinii, telemarketerów, wykładowców a nawet polityków i biznesmenów.

Państwowa Inspekcja Pracy podaje najczęstsze objawy niedyspozycji głosowej, które mogą można uznać za niepokojące:
- okresowa lub przeciągająca się chrypa,
- nadmierna suchość gardła i krtani,
- zmęczenie głosowe po dłuższym mówieniu,
- trudność w mówieniu głosem wysokim i niskim,
- załamywanie się głosu,
- chwilowy, ale powtarzający się lub okresowy bezgłos,
- zawężenie skali głosu,
- zmiana barwy głosu,
- matowe i obniżone brzmienie głosu,
- ból i ucisk w okolicy gardła i krtani,
- częste i nadmierne odchrząkiwanie,
- uczucie zalegania, dyskomfortu w gardle i krtani,
- uczucie drapania w gardle,
- długotrwały kaszel,
- niedrożność lub osłabienie drożności nosa,
- nasilenie dolegliwości ze strony układu oddechowego po przebytych chorobach.

Pobierz skierowaną do nauczycieli ulotkę PIP (link)

newsrm.tv, PIP

DZIĘKUJEMY ŻE JESTEŚ Z NAMI!

Zainteresował Cię ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi !


Kontynuuj
Reklama

dobre praktyki

Podnoszenie kwalifikacji pracowników: dobre praktyki


Forum odpowiedzialnego biznesu przygotowało w ramach międzynarodowego projektu „Upskill 4Future” broszurę z dobrymi praktykami, zawierającą kilka konkretnych przykładów w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników. (więcej…)


Kontynuuj

Bezpieczeństwo

5,9 wypadków na 100 osób. Amazon zastąpi pracowników autonomicznymi robotami


Jak podaje branżowy raport „Primed for Pain” opracowany przez Strategic Organizing Center, wskaźnik poważnych obrażeń wśród pracowników Amazon (2020 r.) był o blisko 80 proc. wyższy niż wszystkich pozostałych pracodawców w branży magazynowej. Ponad 27 tys. zatrudnionych przez Amazon pracowników wymagało na skutek wypadku opieki medycznej wykraczającej poza udzielenie pierwszej pomocy lub nie było w stanie kontynuować pracy. (więcej…)


Kontynuuj

Flesz

Zmiany w wymaganiach dla osób obsługujących maszyny i urządzenia techniczne


Do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów trafił projekt ustawy o zasadach nabywania kwalifikacji i uzyskiwania uprawnień do obsługi maszyn i urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych. (więcej…)


Kontynuuj

Flesz

Dodatkowe dni urlopu dla inspektorów PIP


Dodatkowy urlop wypoczynkowy dla inspektorów pracy przewiduje wniesiony przez Komisję do Spraw Petycji Sejmu RP projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Zgodnie z nim, inspektorom pracy wykonującym czynności kontrolne przez co najmniej 10 lat przysługiwałby dodatkowy urlop w wymiarze 6 dni roboczych, a po 20 latach pracy – w wymiarze 12 dni. (więcej…)


Kontynuuj

Ergonomia i zdrowie

Powrót do pracy w biurze – kłopot czy wybawienie?


Po ponad roku od chwili, kiedy za sprawą pandemii pracownicy z dnia na dzień musieli przejść na  pracę zdalną, nadszedł czas, gdy firmy zaczynają zachęcać pracowników do powrotu do biur. Czy pracownicy chcą rzeczywiście tego powrotu? Czy oznacza to dla nich wyczekiwany powrót do utraconej normalności? (więcej…)


Kontynuuj

Ergonomia i zdrowie

Wentylacja i jednorazowe ręczniki są kluczem do bezpieczeństwa w nowej normalności


Eksperci są zgodni, że budowa zaufania w obiektach będzie podstawą dla zachowania bezpieczeństwa personelu i klientów w sektorze gastronomii i hotelarstwa. (więcej…)


Kontynuuj

Popularne