Dołącz do nas

Flesz

Firmy mogą zgłaszać praktyki społecznie odpowiedzialne


Ruszył nabór działań CSR do dorocznego Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Do 10 stycznia 2017 roku przez formularz dostępny na stronie internetowej przedstawiciele firm mogą zgłaszać praktyki i inicjatywy realizowane w 2016 roku.

Jak co roku na początku grudnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu uruchamia formularz do rejestracji praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności/zrównoważonego rozwoju. Firmy bezpłatnie mogą zgłaszać działania wdrażane w 2016 roku. W oparciu o nie powstaje największy w Polsce (w ubiegłej edycji ponad 800 dobrych praktyk) przegląd biznesu społecznie odpowiedzialnego – Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Do raportu można zgłaszać praktyki nowe i długoletnie. Praktyki nowe to przykłady działań CSR dotychczas niepublikowane w żadnym z raportów, a realizowane w 2016 roku. Praktyki długoletnie opisano przynajmniej raz w dotychczas wydanych raportach i kontynuowane były również w 2016 roku.
Inicjatywy oraz projekty CSR w Raporcie zostaną pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000:
- ład organizacyjny,
- praktyki z zakresu pracy,
- prawa człowieka,
- środowisko,
- uczciwe praktyki operacyjne,
- zagadnienia konsumenckie,
- zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Zgłoszenie oraz publikacja dobrych praktyk jest bezpłatna. Ich rejestracji można dokonywać przez formularz: raport2016.odpowiedzialnybiznes.pl do 10 stycznia 2017 roku.
Liczba zgłaszanych praktyk nie jest ograniczona, ale warunkiem ich zakwalifikowania jest zgodność z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. Ostatecznej weryfikacji dokonuje Komitet Merytoryczny złożony z przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu pod przewodnictwem dyrektorki generalnej Marzeny Strzelczak.

15. jubileuszowa edycja Raportu

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” ukazuje się od 15 lat. Jubileuszowe wydanie Raportu obok zebrania praktyk CSR realizowanych w 2016 roku, podsumuje dotychczasowe edycje publikacji. Zyska również nową odsłonę merytoryczną i graficzną. Ogłoszenie Raportu nastąpi pod koniec marca 2017 roku.

- Wydanie, które ukaże się w marcu będzie już 15. publikacją z cyklu. Zależało nam, by było szczególne. Stąd o opinie spytaliśmy naszych najważniejszych interesariuszy, a więc same firmy, testując w ten sposób nasze pomysły na ewentualne zmiany. Upewniliśmy się, co jest najcenniejsze dla organizacji, które nie tylko tworzą Raport nadsyłając dobre praktyki, ale i z niego korzystają, szukając  inspiracji do działania.  Jubileuszowa publikacja będzie więc inna, choć zmiany nie będą rewolucyjne. Liczymy też mocno, że podtrzymamy dobrą tradycję Raportu - kolejnego rekordu zgłoszeń, zarówno jeśli chodzi o liczbę firm, które nadeślą swoje praktyki, jak i listę praktyk długoletnich, która z roku na rok się wydłuża. Wiemy, że polskie firmy są zainteresowanie społeczną odpowiedzialnością biznesu i coraz więcej z nich wdraża zasady zrównoważonego rozwoju w bardzo dojrzałej formie, nadając im strategiczne znaczenie.  Zależy nam, by to grono rosło, temu też służy między innymi Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – mówi  Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów/ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z CSR.

Poprzednie edycje dostępne są pod tym linkiem.

DZIĘKUJEMY ŻE JESTEŚ Z NAMI!

Zainteresował Cię ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi !


Kontynuuj
Reklama

dobre praktyki

Podnoszenie kwalifikacji pracowników: dobre praktyki


Forum odpowiedzialnego biznesu przygotowało w ramach międzynarodowego projektu „Upskill 4Future” broszurę z dobrymi praktykami, zawierającą kilka konkretnych przykładów w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników. (więcej…)


Kontynuuj

Bezpieczeństwo

5,9 wypadków na 100 osób. Amazon zastąpi pracowników autonomicznymi robotami


Jak podaje branżowy raport „Primed for Pain” opracowany przez Strategic Organizing Center, wskaźnik poważnych obrażeń wśród pracowników Amazon (2020 r.) był o blisko 80 proc. wyższy niż wszystkich pozostałych pracodawców w branży magazynowej. Ponad 27 tys. zatrudnionych przez Amazon pracowników wymagało na skutek wypadku opieki medycznej wykraczającej poza udzielenie pierwszej pomocy lub nie było w stanie kontynuować pracy. (więcej…)


Kontynuuj

Flesz

Zmiany w wymaganiach dla osób obsługujących maszyny i urządzenia techniczne


Do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów trafił projekt ustawy o zasadach nabywania kwalifikacji i uzyskiwania uprawnień do obsługi maszyn i urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych. (więcej…)


Kontynuuj

Flesz

Dodatkowe dni urlopu dla inspektorów PIP


Dodatkowy urlop wypoczynkowy dla inspektorów pracy przewiduje wniesiony przez Komisję do Spraw Petycji Sejmu RP projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Zgodnie z nim, inspektorom pracy wykonującym czynności kontrolne przez co najmniej 10 lat przysługiwałby dodatkowy urlop w wymiarze 6 dni roboczych, a po 20 latach pracy – w wymiarze 12 dni. (więcej…)


Kontynuuj

Ergonomia i zdrowie

Powrót do pracy w biurze – kłopot czy wybawienie?


Po ponad roku od chwili, kiedy za sprawą pandemii pracownicy z dnia na dzień musieli przejść na  pracę zdalną, nadszedł czas, gdy firmy zaczynają zachęcać pracowników do powrotu do biur. Czy pracownicy chcą rzeczywiście tego powrotu? Czy oznacza to dla nich wyczekiwany powrót do utraconej normalności? (więcej…)


Kontynuuj

Ergonomia i zdrowie

Wentylacja i jednorazowe ręczniki są kluczem do bezpieczeństwa w nowej normalności


Eksperci są zgodni, że budowa zaufania w obiektach będzie podstawą dla zachowania bezpieczeństwa personelu i klientów w sektorze gastronomii i hotelarstwa. (więcej…)


Kontynuuj

Popularne